Všeobecné obchodní podmínky
- Základní ustanovení
- Prodávajícím je společnost Inside Fit s.r.o., se sídlem Braniborská 562, Mladá, 289 24 Milovice, IČO: 09308792, vedená u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 333215 (dále jen "prodávající").
- Fakturační a kontaktní údaje prodávajícího jsou následující:
Fakturační údaje: Inside Fit s.r.o. Braniborská 562 Mladá, 289 24 Milovice IČ: 09308792 DIČ: CZ09308792 Adresa pro reklamaci a výdejní místo: Inside Fit s.r.o. Sofijské náměstí 3400/6 143 00, Praha – Modřany tel: +420 792 737 873 email: info@insidefit.cz web: www.insidefit.cz - Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník")
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: "kupující") na e-shopu prodávajícího, tj. prostřednictvím objednávky kupujícího učiněné přes webové rozhraní prodávajícího umístěné na webové stránce dostupné na internetové adrese www.insidefit.cz (dále je "internetový obchod").
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Dokončením a odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a s pravidly zpracování osobních údajů a že s nimi souhlasí. Případná odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. V ceně zboží není uvedena zahrnuta cena dopravy a případná cena za zvolenou platební metodu (tyto ceny jsou uvedené na internetovém obchodě v rámci vytváření objednávky v sekci „Doprava & platba”). Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a Slovenska.
- Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak. V případě slev je původní cena (na internetovém obchodě vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá cena) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž bylo předmětné na e-shopu nabízeno. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně). Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je zboží zlevňováno postupně několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní. Informační povinnosti ve smyslu tohoto článku ohledně výše slevy se na prodávajícího neuplatní v případě zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo výrobků s krátkou dobou spotřeby.
- Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Kupující provádí objednávku zboží na internetovém obchodě těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě (viz článek 3 těchto obchodních podmínek), nebo
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko určené k dokončení objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- K uzavření kupní smlouvy dochází následujícím způsobem:
- Objednávka jiného zboží než fitness vybavení
Po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením přijetí objednávky odeslaným prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
- Objednávka fitness vybavení
V případě objednávky na fitness vybavení se potvrzení o přijetí objednávky nepovažuje za uzavření kupní smlouvy a kupní smlouva je uzavřena až výslovným písemným potvrzením prodávajícího o uzavření smlouvy odeslaným na emailovou adresu kupujícího. V případě, že kupující zvolil dopravu fitness vybavení na jím zvolenou adresu, prodávající nejprve písemně informuje kupujícího o ceně dopravy, ledaže se cena dopravy neliší od ceny dopravy uvedené v internetovém obchodě; jakmile kupující cenu dopravy prodávajícímu potvrdí, zašle prodávající kupujícímu písemné potvrzení o uzavření kupní smlouvy na jeho emailovou adresu, což představuje okamžik uzavření kupní smlouvy.
- Společná objednávka fitness vybavení a dalšího zboží
V případě společné objednávky na fitness vybavení a na jiné zboží se úprava uzavření kupní smlouvy řídí režimem objednávky na fitness vybavení, ledaže prodávající odešle kupujícímu potvrzení o odeslání objednávky na jeho emailovou adresu, přičemž v takovém případě se kupní smlouva považuje za uzavřenou odesláním takového potvrzení na emailovou adresu kupujícího.
- Objednávka jiného zboží než fitness vybavení
- Všechny objednávky akceptované prodávajícím dle článku 3.4 těchto obchodních podmínek jsou závazné. Následná změna objednávky je možná pouze po vzájemné dohodě, popřípadě 3 za podmínek stanovených zákonem nebo těmito obchodními podmínkami. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno prodávajícím potvrzení o obdržení objednávky (v případě jakéhokoli zboží vyjma fitness vybavení) nebo potvrzení o uzavření smlouvy (v případě fitness vybavení nebo smíšených objednávek). Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo emailem prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, že došlo k technické chybě na straně prodávajícího ohledně ceny zboží uvedené v internetovém obchodě, zboží nebude dostupné nebo dojde k jiným důvodům pro které nelze po prodávajícím spravedlivě požadovat aby plnil dle kupní smlouvy (např. z důvodu nepřiměřených nákladů na straně prodávajícího ve vztahu k hodnotě objednávky, které by musel prodávající vynaložit za účelem řádného vyřízení objednávky), má prodávající právo smlouvu s kupujícím neuzavřít a v případě, kdy kupující již obdrželi e-mail potvrzující objednávku případně uzavření kupní smlouvy podle článku 3.4 těchto obchodních podmínek od takové smlouvy odstoupit. Prodávající v takovém případě informuje kupujícího bez zbytečného odkladu na jeho emailové adrese. Prodávající může rovněž kupujícímu zaslat na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku; pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí nabídky kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám.
- Potvrzení o obdržení objednávky (v případě jakéhokoli zboží vyjma fitness vybavení), respektive potvrzení o uzavření smlouvy (v případě fitness vybavení nebo smíšených objednávek) ve smyslu článku 3.4 těchto obchodních podmínek se ve vztahu ke kupujícímu, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel považuje za potvrzení o uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1824a občanského zákoníku. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Nehledě na to, zda kupující uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel nebo v rámci své podnikatelské činnosti je obsah kupní smlouvy vymezen objednávkou, příslušným potvrzením objednávky a těmito obchodními podmínkami (případně i dalším ujednáním mezi kupujícím a prodávajícím), tj. kupní smlouva nemá podobu jediného smluvního dokumentu.
- Kupující provádí objednávku zboží na internetovém obchodě těmito způsoby:
- Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Kupující je povinen zvolit dostatečně silné heslo, které v rozumné míře brání jeho prolomení, zejména kombinací velkých a malých písmen, čísle a znaků. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
- Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit některým z následujících způsobů, přičemž dostupnost příslušné platební metody závisí na druhu objednaného zboží, kupní ceně, místě doručení a zvoleného způsobu dopravy:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího vedený u Fio Banky, a to účet č. 2101833721/2010 pro platby v CZK nebo účet 2401833723/2010, IBAN- CZ8920100000002401833723, BIC (SWIFT) - FIOBCZPPXXX pro platby v EUR;
- bezhotovostně platební kartou;
- v hotovosti při osobním odběru na výdejním místě;
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek; nebo
- dalším způsobem uvedeným na internetovém obchodě (např. prostřednictvím služeb poskytovaných třetími osobami jako je GoPay, Google Pay, Mplatba, atd.).
- Zvolený způsob platební metody (typicky platba na dobírku) může být zpoplatněn, a to cenou uvedenou u příslušné platební metody v sekci „Doprava & platba”.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy, není-li dohodnuto jinak.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím objednávce; nebo
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil.
- Volbu způsobu dodání kupující provádí během objednávání zboží. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě objednávky fitness vybavení nebo společné objednávky fitness vybavení a dalšího zboží informuje prodávající kupujícího postupem dle článku 3.4 těchto obchodních podmínek o ceně dodání po obdržení objednávky prostřednictvím emailu, ledaže se cena dopravy neliší od ceny dopravy uvedené v internetovém obchodě (tj. cena za dodání takového zboží uvedená v internetovém obchodě nemusí odpovídat skutečným nákladům na dopravu). V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- V případě objednávky zboží (jiného než fitness vybavení) za níže uvedených podmínek je doprava po České republice a Slovensku zdarma:
- Doprava zdarma po České republice: minimální hodnota objednávky činí 1500 Kč (včetně DPH) pro kupujícího, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel a 3450 Kč pro ostatní kupující;
- Doprava zdarma na Slovensko: minimální hodnota objednávky činí 60 EUR (včetně DPH) pro kupujícího, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel a 250 EUR pro ostatní kupující.
- Objednávky jiného zboží než fitness vybavení přijaté prodávajícím do 11.00 jsou zpravidla odesílány ten samý den. Přesný čas doručení zboží závisí na zvoleném způsobu dopravy a dodání a na logistických možnostech příslušných dopravců.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce a prodávajícímu z toho důvodu vzniknou dodatečné náklady, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Pokud kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, nepřevezme zboží ani při opakovaném pokusu o jeho dodání, prodávající takové zboží uskladní po dobu nejvýše čtrnácti dnů, přičemž po dobu uskladnění prodávajícímu náleží obvyklá odměna za uskladnění. Pokud si kupující zboží nevyzvedne ani po dobu uskladnění, má se za to, že od kupní smlouvy bylo odstoupeno.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o porušení zásilky nebo o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit některým z následujících způsobů, přičemž dostupnost příslušné platební metody závisí na druhu objednaného zboží, kupní ceně, místě doručení a zvoleného způsobu dopravy:
- Odstoupení od smlouvy
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě se uplatní úprava dle článků 6.2 – 6.10 těchto obchodních podmínek.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů a počíná běžet:
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, nebo
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
- Kupující nemůže, mimo jiné, odstoupit od kupní smlouvy o:
- dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu;
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prodávajícímu prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Výše takových nákladů se odvíjí od zvoleného poskytovatele přepravních služeb a místa a času odeslání a prodávající tedy nemůže přesnou výši takových nákladů sdělit kupujícímu předem. Kupující však může pro indikativní účely vyjít z ceny dopravy, kterou hradil spolu s kupní cenou; pokud cenu dopravy kupující nehradil, může se obrátit prostřednictvím kontaktního emailu na prodávajícího, který mu cenu dopravy za doručení zboží kupujícímu bez zbytečného dokladu sdělí.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to zpravidla stejným způsobem. Pokud však peníze nelze vrátit stejným způsobem, například pokud kupující platil hotově nebo došlo k expiraci jeho platební karty, je kupující odpovědný za správnost údajů, které prodávajícímu pro účely vrácení peněžních prostředků poskytl.
- Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené, neznečištěné spolu s veškerým příslušenstvím a je-li to možné, v původním obalu. V případě, že kupující vrátí zboží v rozporu s předchozí větou, je prodávající oprávněn vyčíslit škodu a započíst ji proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny (tj. kupující obdrží nižší částku odpovídající znehodnocení zboží).
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží, u zboží, kde je v uvedena dostupnost na dotaz a z dalších důvodů uvedených v těchto obchodních podmínkách. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
- Práva z vadného plnění
- Ustanovení článků 7.2 – 7.13 se uplatní na práva kupujícího z vadného plnění pouze v případě, že kupující uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- Vyjma případů, kdy prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil, prodávající rovněž odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, vyjma případů, kdy si prodávající takového prohlášení nebyl vědom nebo kdy bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo kdy takové prohlášení nemohlo mít vliv na rozhodnutí kupujícího o koupi,
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. V případě použitého zboží se lhůta k uplatnění práva z vad zkracuje na jeden rok.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil nebo pokud zboží zakoupil s vědomím o existenci takové vady, na kterou byl prodávajícím upozorněn. Vadou zboží není opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat její odstranění. Podle své volby může kupující požadovat dodání nového zboží bez vady nebo jeho opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to prodávající posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- Kupující může namísto práv stanovených v článku 7.7 shora požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- prodávající vadu odmítne odstranit nebo ji neodstraní v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- prodávající prohlásí nebo bude z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Přiměřenou slevu určí prodávající jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel. Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající kupujícímu vydá písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace prostřednictvím jeho emailu nebo jiným způsobem sjednaným mezi prodávajícím a kupujícím.
- V případě, kdy zákonná úprava stanoví pro kupujícího výhodnější podmínky reklamace než ty, které jsou stanoveny v článcích 7.2 – 7.13 těchto obchodních podmínek, uplatní se v rozsahu, v jakém je to pro kupujícího výhodnější taková zákonná úprava
- V případě, kdy kupující neuzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel se práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
- Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty (e-mailem).
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
- Stížnosti a mimosoudní řešení sporů
- V případě stížností v souvislosti s objednávkou se kupující může v první řadě obrátit na prodávajícího prostřednictvím emailu info@insidefit.cz.
- V případě, že prodávající nevyřeší stížnost kupujícího k jeho spokojenosti, může kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, spor s prodávajícím řešit rovněž mimosoudní cestou, a to některým z níže uvedených způsobů:
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs). Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz) je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Ochrana osobních údajů
- Pravidla ochrany a zpracování osobních údajů kupujícího se řídí pravidly zpracování osobních údajů, které jsou k dispozici na stránkách internetového obchodu.
- Souhlas s pravidly zpracování osobních údajů uděluje kupující postupem dle článku Chyba! Nenalezen zdroj odkazů. těchto obchodních podmínek.
- Závěrečná ustanovení
- Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu kupní smlouvy do jiného jazyka, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupující, který neuzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 01.08.2020